Toi toi ouwe-syl

Toneelvereniging

De Vereniging .

TOI TOI Ouwe-syl is ontstaan uit het vroegere muziekkorps cresendo uit Oudebildtzijl. Dit muziekkorps bracht na hun jaarlijkse muziek uitvoering met eigen leden een toneelstuk op de planken. In de loop der tijd gingen er steeds meer mensen van buiten het korps mee spelen.

In  1973 werd er in goed overleg  een nieuwe vereniging opgericht  onder de naam TOI TOI OUWE-SYL,  waardoor het los kwam te staan van het korps.
In 2013 mocht deze vereniging haar 40 jarig bestaan vieren.

De uitvoeringen waren eerst in het fries, maar omdat we echte bildtkers zijn, worden nu alle toneel stukken in het bildts gespeeld. De vereniging bestaat uit ongeveer 23 leden waarvan 12 leden ieder jaar bereid zijn om mee te spelen met de jaarlijkse uitvoering. De uitvoeringen vinden plaats in café het Graauwe Paard in Ouwe syl,op de laatste twee zaterdagen van januari om 20.00u

Het repeteren van het toneelstuk gebeurd ook in het Graauwe Paard op de woensdag avond. Ieder jaar probeert de vereniging een mooi toneelstuk op de planken te zetten, waarvan zij hoopt dat de aanwezigen kunnen genieten.
Het belangrijkste punt is, mensen  laten lachen en de sores van de dag te doen laten vergeten.
Mocht je na het bezoeken van onze site interesse hebben om ook eens een rol te spelen, neem dan eens contact op met het bestuur.
Toneelspelen geeft je niet alleen een kick, maar het verrijkt ook je leven!!!!!!!!!!!!
Je kunt natuurlijk ook een andere rol spelen, door de vereniging financieel te ondersteunen, waardoor de lach niet van Ouwe Syl verdwijnt.